• 1401/06/28
  • - تعداد بازدید: 4
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انجام مراقبت های سندرومیک در مبادی ورودی شهر مشهد انجام می شود

152.jpg - 6.18 kbرئیس اداره پیشگیری و درمان بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور جلوگیری از طغیان بیماری های ویروسی و قابل انتقال ، در مزرها و ورودی شهر مشهد مراقبت های لازم صورت میگیرد .


دکتر ناصر امینی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه  غربالگری انواع بیماریهای واگیر دار در مرزها و مبادی ورودی شهر از جمله فرودگاه انجام می شود، خاطر نشان کرد: از افراد دارای علائم نمونه گرفته می شود و در صورت مثبت بودن نتیجه ،مشخصات فرد و نوع بیماری به دانشگاه مبدا ارسال می شود به عنوان مثال نمونه های مثبت بیماری وبا از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت مکتوب و یا حتی تلفنی اعلام می شود.


وی ادامه داد: این فرایند به سرعت انجام می شود تا رهگیری و پیگیری فرد مبتلا در راستای جلوگیری از شیوع بیماری صورت گیرد.  


دکتر امینی با بیان اینکه قبل از ورود فرد به منطقه تحت پوشش دانشگاه ، ضمن تماس تلفنی با بیمار، آموزش های لازم ارائه می شود و برای ادامه روند درمان به بیمار اطلاع رسانی می شود، گفت: همچنین به واحد بهداشتی مربوطه ابلاغ می شود که به محض ورود فرد، تیمی جهت بررسی وضعیت بیمار به محل زندگی اعزام شود تا هیچ بیماری در سطح شهر مشهد گسترش پیدا نکند.


 


 

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 133124
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم