• 1400/12/22
  • - تعداد بازدید: 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

با رعایت دستور العمل های بهداشتی و اهمیت دادن به سلامت خود و دیگران به استقبال بهار برویم

40.jpg - 27.25 kbفوق تخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فروکش کردن سیر بیماری کرونا، از هموطنان خواست با رعایت دستور العمل های بهداشتی و اهمیت دادن به سلامت خود و دیگران به استقبال بهار بروند.


دکتر رزیتا خداشاهی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه بیش از دو سال از مبارزه نفس گیر کادر بهداشت و درمان و مردم با بیماری کرونا گذشت و در حال حاضر با توجه  به فروکش کردن، موج اومیکرون زمان آن رسیده است که با نگرشی جدید و رعایت دستور العمل های بهداشتی به استقبال بهار برویم و  در خوب بودن احوال همدیگر سهیم باشیم.


رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) ادامه داد: در حالی که  افراد مبتلا به کووید-19 بهبود می یابند و به سلامتی طبیعی خود بازمی گردند، ولی متاسفانه شاهدآن هستیم که برخی از این بیماران دچارعوارض مزمن کووید و علائمی هستند  که ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها پس از بهبودی ادامه داشته باشد.


دکتر خداشاهی افزود: علائم و نشانه های متداولی همچون خستگی مزمن، تنگی نفس، سرفه ، درد مفصل، درد قفسه سینه که با گذشت زمان ادامه می یابد و به مرور زمان با رعایت نکات بهداشت و مراقبت های مطلوب تر بهبود پیدا میکنند.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر  با کاهش ورودی بیمارستانها از نظر بیماران مبتلا به کرونا روبرو هستیم ولی همچنان بیماران بدحال در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند و در صورت رعایت نمودن هشدارهای بهداشتی توسط مردم، بخصوص در ایام تعطیلات عید نوروز،  به طور قطع شاهد وضعیت مطلوبی در سطح جامعه خواهیم بود.


خبرنگار: ابوالفضل امتحانی

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 131805
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم