• 1400/11/21
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افزایش 69 درصدی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی

108.jpg - 11.40 kbرییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش 69 درصدی بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی خبر داد.


دکتر محمد پهلوان در گفتگو با وب دا با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است اظهار کرد: در حال حاضر بک هزار و 85  بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 761 نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشه است.


وی با بیان اینکه روند بستری بیماران مبتلا  و یا مشکوک به کرونا در استان خراسان افزایشی است خاطر نشان کرد: طی یک روز گذشته 337 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا درمراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 268 نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.


رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بدحال مبتلا و یا مشکوک به کرونا بستری در بخش های مراقبت ویژه را 252 بیمار عنوان کرد و گفت: 169 بیمار از این تعداد، در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند.


دکتر پهلوان با بیان اینکه در یک روز گذشته یک هزار 272 بیمار سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز اورژانس بیمارستان ها و یک هزار و 801 نفر نیز به مراکز خدمات جامع سلامت تحت منتخب در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه داشتند اظهار کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده ، نتیجه تست حدود 50 درصد از بیماران سرپایی مثبت اعلام می شود.


وی با بیان اینکه قدرت سرایت پذیری ویروس اومیکرون بسیار بالاست و تمامی گروه های سنی از جمله کودکان در معرض ابتلا قرار دارند؛ از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، انجام واکسیناسیون کامل و استفاده از ماسک از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمایند.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 131572
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم