• 1401/02/10
  • - تعداد بازدید: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حجامت در فصل بهار بيشتر به افرادي که علايم غلبه دم دارند توصيه مي شود

050.jpg - 6.82 kbمتخصص طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حجامت بیشتر در فصل بهار توصیه می شود اما بدان معنا نیست که همگان به این اقدام نیاز داشته باشند اظهار کرد: حجامت در فصل بهار بيشتر به افرادي که علايم غلبه دم دارند توصيه مي شود.


دکتر زهرا نقیبی در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: درد و سنگینی سر،سرخی سر و صورت و چشم،خارش صورت و پیشانی،تاری دید ،خواب آلودگي و پر خوابي،ايجاد دمل و بثورات در پوست و دهان،خونریزی از لثه، بینی و مقعد و دیدن خواب هایي مربوط به اشیاء قرمز مانند خون و خوابهای سراسر هیجان از علائم غلبه دم به شمار می رود و توصیه می شود این افراد نسبت انجام حجامت در فصل بهار اقدام کنند.


مسئول سلامتکده طب ایرانی و مکمل بیمارستان امام رضا علیه السلام با بیان اینکه بهترین زمان برای انجام حجامت در زمان معتدل بودن هوا و فصل بهار است تصریح کرد: براي حجامت بهتر است بهار طبيعت را در نظر گرفت به عنوان مثال بهار طبيعت در مناطق جنوبي ايران قبل از بهار تقويمي آغاز شده و حجامت نيز در آن زمان توصيه مي شود.


دکتر نقیبی مشورت با متخصص طب ایرانی را قبل از انجام حجامت امری ضروری برشمرد و گفت: حجامت را باید در مراکز معتبر و توسط افرادي که مهارت کافي دارند انجام داد و به نکات توصیه شده نیز توجه کرد تا بهترین نتیجه را دریافت کرد.


وی تاکید کرد: انجام حجامت در برخی از گروه های سنی همچون کودکان زیر 2 سال ،افراد بالای 60 سال ،افراد خيلي لاغر و خيلي چاق،افراد دچار ضعف عمومی و افراد بسيار کم خون،افراد داراي مشکلات انعقاد خون مانند بیماران هموفیلی و کمبود شديد پلاکت،خانم ها دردوران بارداري و سیکل ماهیانه و افرادي که مدام سرگیجه و سردرد و افت فشار خون دارند توصیه نمی شود.


خبرنگار: صفیه صادقیان

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 132198
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم