شرط حضور فرهنگیان در مدارس تزریق 2 دُز واکسن کرونا است/دانشآموزان نسبت به انجام واکسیناسیون خود اقدام کنند
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرط حضور فرهنگیان در مدارس تزریق 2 دُز واکسن کرونا است و واکسینه نشدهها شامل ممنوعیت ورود میشوند.
دکتر محمد احمدیان در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: تزریق 2 دُز واکسن در مدیران، معاونان، معلمان، سرایداران و رانندگان سرویس مدارس الزامی است و برای دانشآموزان زیر 12 سال دُز اول و بالای 12 سال دُز دوم الزامی است.
وی تصریح کرد: برای گروه سنی بالای 18 سال تزریق دُز سوم مورد تأکید است و به همین جهت از تمامی افراد در این گروه سنی بهویژه مدیران، معاونان، معلمان، سرایداران و رانندگان سرویس مدارس میخواهیم که نسبت به دریافت دُز سوم واکسنشان اقدام کنند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای دانشآموزان واکسینه نشده دستورالعملی نداریم، اما فرهنگیان واکسینه نشده شامل ممنوعیت ورود میشوند و اداره مربوطه نباید اجازه آن فرد را به آن حریم بدهد.
دکتر احمدیان با تأکید بر اینکه ما مردم فهیمی داریم که شرایط و سختیهای ایام بحران کرونا از جمله آسیبهای آموزش غیرحضوری را بهخوبی درک کردند، گفت: از تمامی اولیاء و مربیان مدارس و نیز دیگر گروههای جامعه میخواهیم که نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند و نقششان در سلامت جامعه را بهخوبی ایفا نمایند.
وی افزود: تاکنون 14.74 درصد گروه سنی 5 تا 11 سال دُز اول واکسن خود را دریافت کردند و در گروه سنی 12 تا 17 سال هم این عدد در دُز اول 91.97 درصد و در دُز دوم 77.98 درصد بوده است، ضمن اینکه عدد آن در دُزهای اول، دوم و سوم فرهنگیان هم به ترتیب 95.26، 84.97 و 35.79 درصد بوده است.