دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحران کرونا در عرصه های مختلف عملکرد درخشانی داشت
دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها دانشگاهی بوده که با وجود سختیهای بسیار در ایام بحران کرونا، با پیشرفت در عرصههای مختلف خوش درخشیده است و کرونا مانع پیشرفتهای این دانشگاه نشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: درخشش این دانشگاه در حوزههای آموزش بهویژه مجازی، ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی و افزایش دو برابری دانشمندان یک درصد برتر در یک سال و نیم اخیر ، توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی و ساخت و راهاندازی بیمارستانهای امام رضا(ع) ۲ و شهید هاشمینژاد، ساخت بیمارستان ولایت (امداد و نجات جنوب) ، در حال ساخت بودن بیمارستان روانپزشکی غرب مشهد و کلنگزنی بیمارستان جاده سرخس، بهرهبرداری از ۷ بیمارستان در شهرستانهای تابعه، ساخت پژوهشگاه، توسعه دانشکدههای پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و غیره و ساخت خوابگاههای جدید بهویژه خوابگاه ۱۰۰ واحدی متاهلی از جمله اقداماتی است که در این مدت به ثمر نشسته است.
دکتر سید محمد حسین بحرینی تصریح کرد: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ استنادات به مقالات دانشگاهی در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور شاخص و قابل توجه است.
وی با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا با افزایش چشمگیر تعداد بیماران بستری و سرپایی مواجه شدیم خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش قابل توجه بیماران مبتلا به کرونا، با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شد خدمات رسانی به شکل مطلوبی ارائه شود و در این مسیر از ظرفیت های بخش غیر دانشگاهی نیز در حوزه های سرپایی و بستری استفاده شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهدتصریح کرد: تامین شش دستگاه اکسیژن ساز 600 لیتری ، تامین و نصب دو دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های قائم(عج) و شهید هاشمی نژاد، تأمین مخازن تهیه اکسیژن مایع برای بیمارستانهای شریعتی، قائم(عج) و هاشمینژاد مشهد، تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله ونتیلاتور و مانیتورینگ از دیگر اقداماتی است که در موج پنجم کرونا با حمایت مسئولان به اجرا در آمد.
دکتر بحرینی افزود: تشکیل ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حضور 24 ساعته مسئولان در این ستاد نقش موثری در رفع سریع مشکلات و بهبود کیفی و کمی خدمات رسانی به بیماران در بحران پنجم کرونا داشت.