گسترش فعالیت مراکز مراقبت پرستاری بیماران مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 80 مرکز مراقبت پرستاری و مراقبت بالینی در مشهد فعالیت دارند اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی، در راستای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، فعالیت این مراکز گسترش می یابد.
دکتر ایوب توکلیان در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: پیرو مصوبات قرارگاه کرونا دانشگاه در خصوص فعال سازی سیستم مراقبت پرستاری در بحران ناشی از کووید 19 جلسات متعددی به میزبانی معاونت درمان تشکیل شد.
وی افزود :جهت تعیین فرآیند اجرایی مشارکت درمانگاه ها در ارجاع بیماران نیازمند مراقبت در منزل با حضور مسئولین مربوطه و نمایندگان مراکز ارائه دهنده مراقبت های بالینی و پرستاری در منزل و روسای انجمن درمانگاه ها هم افزایی لازم به عمل آمد و نتیجه نهایی مورد پذیرش این نمایندگان برای عقد قرارداد دوطرفه بین مراکز درمانگاهی و مراکز مراقبت های بالینی و پرستاری در منزل تنظیم شد و به درمانگاه ها ابلاغ گردید.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مزایای این طرح تصریح کرد: با اجرای این فرآیند بیمارانی که به مراکز درمانگاهی مراجعه می کنند در صورتی که نیاز به خدمات درمانی در منزل داشته باشند توسط درمانگاه ها ارجاع می شوند و خدمات را از مراکز مورد تایید این معاونت دریافت می کنند.
وی در پایان درباره ی چگونگی نظارت این معاونت بر اجرای صحیح این فرآیند خاطرنشان کرد: مراکز ملزم به ثبت اطلاعات بیماران، تعرفه های درمانی از بیمار در سامانه جامع نظارت معاونت درمان دانشگاه می باشند تا این تعامل دو طرفه بین درمانگاه و مراکز بالینی و پرستاری در منزل به نحو صحیح اجرایی شود و خدمات با بالاترین کیفیت به بیماران کرونایی نیازمند ارائه شود.
مخاطبان برای دریافت لیست مراقبت پرستاری به اینجا و مراکز مراقبت بالینی به اینجا مراجعه نمایند.