• 1401/03/31
  • - تعداد بازدید: 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کمبود آب بدن در کودکان باید به سرعت جبران شود/در هوای گرم تابستان تا حد امکان کودکان را از منزل خارج نکنیم

0159.jpg - 6.38 kbعضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود آب بدن در کودکان باید به سرعت جبران شود تا این گروه سنی دچار مشکلات جدی نشوند.


دکتر بهاره ایمانی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: در روزهای گرم سال، موارد گرمازدگی کودکان نیز افزایش می یابد و بهتر است که تا حد امکان کودکان را از منزل خارج نکنیم و اگر هم خارج می‌شوند لباس نازک نخی و رنگ روشن به تن داشته باشند و در کنار آن مصرف مستمر نوشیدنی‌ها و مایعات، میوه‌ها، شربت‌ها و آّب‌های طعم‌دار شده با لیمو، نعناع و دیگر گیاه‌ها را داشته باشند.


وی با بیان اینکه در مواقعی که بدن بچه گرم است با دستمال مرطوب و آب با دمای معمولی بدنش را خنک کنند تا هوشباری بازگردد، خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی از ریختن آب سرد مستقیم باید خودداری شود، زیرا انجام این کار ممکن است که خطرات سنگ کوب و ایست قلبی را به همراه داشته باشد.


دکتر ایمانی افزود: در فصل تابستان مصرف غذای سبک، ویتامین‌ها، میوه‌جات، سبزیجات، دمنوش، دوغ خانگی به تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان توصیه‌ می‌شود و در کنار آن مصرف دوغ گازدار، نوشابه، دلستر و دیگر نوشیدنی‌های گازدار توصیه نمی‌شود.


وی با تأکید بر اینکه کمبود آب بدن در کودکان باید به سرعت جبران شود، گفت: این گروه سنی توان افراد بزرگتر را ندارند که بتوانند در یک زمان طولانی مدت طاقت بیاورند و باید مشکل کم‌آبی آنان در زمان سریع و کوتاه جبران شود تا دچار مشکل نشوند.


 


 

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 132559
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم