• 1401/05/20
  • - تعداد بازدید: 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تبادلات علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشکده‌های داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و الزهرا(س) کربلا توسعه می‌یابد

نشست روسا و مسئولان دانشکده‌های داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد(شهید دیالمه) و الزهرا(س) کربلا با هدف توسعه تبادلات علمی، پژوهشی و آموزشی در سالن جلسات دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد برگزار شد.


رئیس دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد، اظهار کرد: بابت داشتن ظرفیت‌های مشترک در حوزه داروسازی در شهر مقدس و زیارتی مشهد و کربلا بسیار خرسندیم و این آمادگی را داریم تا همکاری‌های مشترک بسیارخوب و اثربخشی میان دانشکده‌های داروسازی شهید دیالمه مشهد و الزهرا(س) کربلا شاهد باشیم.


دکتر بی‌بی مرجان رضوی تصریح کرد: دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف برخوردار است و این دانشکده آمادگی دارد تا از ابتدای ترم تحصیلی آینده همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی مشترک با دانشکده داروسازی الزهرا(س) کربلا برقرار نماید.


وی خاطرنشان کرد: مشهد و کربلا افتخار میزبانی از مهمانان امام رضا(ع) و امام حسین(ع) را دارند و وقتی که زائران به این شهرها سفر می‌کنند از یک آرامش معنوی سرشاری برخوردار می‌گردند.


مشهد و کربلا از ظرفیت‌های علمی بسیاری در تخصص‌های مختلف از جمله داروسازی برخوردار هستند


رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرا(س) کربلا نیز در این نشست اظهار کرد: به دنبال توسعه تبادلات علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد و دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرا(س) کربلا هستیم و در تمامی زمینه‌های مرتبط با حوزه داروسازی همکاری فی‌مابین برقرار می شود.


دکتر زهیر تمیم افزود: دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرا(س) کربلا ۳۵ عضو هیات علمی در رشته‌های مختلف ه دارد، اما می‌خواهیم که زمینه استفاده از ظرفیت و تجربیات اساتید دانشکده داروسازی‌ شهید دیالمه مشهد را هم فراهم آوریم.


رییس دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرا(س) کربلا با ذکر این‌ نکته که مشهد و کربلا از ظرفیت‌های علمی بسیاری در تخصص‌های مختلف از جمله داروسازی برخوردار هستند، تاکید کرد: در نظر داریم دوره‌های آموزشی را با استفاده از ظرفیت اساتید دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد برگزار نماییم و هر دوره آموزشی در مدت زمان ۴ ماه و در قالب ۱۶ جلسه آموزشی برگزار شود.


دکتر تمیم اضافه کرد: هدف ما این است که از ترم تحصیلی آینده حضور هدفمندتر دانشجویان و اساتید را در مشهد و کربلا شاهد باشیم و اساتید دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد هم در دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرا(س) کربلا تدریس داشته باشند، ضمن اینکه اسکان و سرویس ایاب و ذهاب اساتید اعزامی از مشهد به کربلا هم با توجه به فاصله ۸ کیلومتری دانشگاه تا شهر کربلا فراهم است و دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد.


وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد یک پژوهشکده در دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرا(س) کربلا هستیم و هم‌اکنون برنامه‌های دریافت مجوزهای آن در دست اقدام است، بیان کرد: از دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد می‌خواهیم ضمن انتقال تجربیات پژوهشی‌شان، در جهت تامین دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز در حوزه پژوهش همکاری لازم را داشته باشد.


در پایان این نشست مسئولان دانشکده داروسازی الزهرا(س) کربلا از بخش‌های مختلف دانشکده داروسازی شهید دیالمه کربلا بازدید کردند.


000401.jpg - 45.56 kb


000412.jpg - 58.12 kb


000413.jpg - 60.02 kb


  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 132870
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم