• 1401/08/04
  • - تعداد بازدید: 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی تاجیکستان از بیمارستان ولایت و بانک چشم مشهد

وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی تاجیکستان ، از بیمارستان ولایت و بانک چشم  از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید و در جریان توانمندی ها و پیشرفت های علم پزشکی متخصصان و پزشکان این دانشگاه قرار گرفت.


به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جریان بازدید وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی تاجیکستان و هیئت همراه از بانک چشم مشهد با بیان اینکه مشهد از قطب‌های اصلی ایران در حوزه سلامت بوده و خدمات تخصصی چشم‌پزشکی این شهر در شرق کشور بی‌نظیر است اظهار کرد: مشهد به جز پیوند قرنیه، در دیگر اعمال پیوندی جزو شهرهای موفق به شمار می رود.


دکتر محمد علی کیانی خاطرنشان کرد: ما همکاری‌های متعددی را با کشورهای مختلف داریم و این آمادگی را داریم تا این همکاری‌ها را با کشور دوست، همزبان و همسایه تاجیکستان هم داشته باشیم.


آماده همکاری میان مشهد و دوشنبه در حوزه چشم‌پزشکی تاجیکستان هستیم


در این بازدید پرفسور جمال‌الدین عبدالله‌زاده، وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی تاجیکستان، بیان کرد: در سفر به مشهد از ظرفیت بسیار بالای این شهر در حوزه گردشگری سلامت مطلع شدم و معتقدم که مشهد از ظرفیت‌های خوبی در حوزه چشم‌پزشکی و پیوند قرنیه برخوردار است و می‌خواهیم که از این ظرفیت در کشور تاجیکستان بهره‌مند شویم.


وی خاطرنشان کرد: از مسئولان بانک چشم مشهد درخواست حضور در دوشنبه را داریم تا با مسئولان حوزه چشم‌پزشکی تاجیکستان ارتباط برقرار کنند و خروجی آن منجر به همکاری فی‌مابین و حضور متخصصان تاجیکستانی در مشهد جهت گذراندن دوره‌های تخصصی تکمیلی بشود.


وزیر تندرستی و حفظ اجتماعی تاجیکستان با اشاره به اینکه ایران سرزمینی کهن بوده و سابقه دیرینه در علوم مختلف از جمله علوم پزشکی دارد، تصریح کرد: ما بسیار خوشحالیم که زمینه توسعه همکاری‌ها میان مشهد و دوشنبه فراهم آمده است.


پرفسور عبدالله‌زاده افزود: مشهد یکی از شهرهای شاخص جهان در‌ علوم پزشکی بوده و بسیار خرسندیم که زمینه توسعه همکاری با این شهر فراهم آمده است.


همچنین دکتر سیامک زارعی‌قنواتی، مدیر بانک چشم مشهد هم در این بازدید، گفت: در کشورهای مختلف بانک چشم‌ها جهت اهدای نعمت بینایی ایجاد شده و ظرفیت بانک چشم مشهد در خاورمیانه بینظیر است.


دکتر زارعی‌قنواتی با ذکر این نکته که کیفیت بافت چشمی در مشهد بسیار قابل توجه بوده و هیچگونه مشکل عفونی در بافت‌ها و پیوندهای قرنیه مشاهده نشده است، تاکید کرد: نکته مهم این است که فرد متوفی تا ۴۸ ساعت پس از مرگ می‌تواند اهدای قرنیه داشته باشد، عمده مشکلات نابینایی قوز قرنیه بوده و به همین جهت نیاز به پیوند زیاد است.


مدیر بانک چشم مشهد با تاکید بر اینکه اهداکنندگان قرنیه از ۴ تا ۷۰ سال بوده و دریافت کنندگان این عضو هم از ۲ تا ۹۰ سال بودند، گفت: بانک چشم مشهد در خاور میانه نمونه ندارد و پیشرفته‌تر از بانک های اروپایی و آمریکایی بوده و اکثر خدمات و امکانات کاملاً بومی بوده و بسیاری از کشورها خواهان همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه هستند تا دوره‌های فوق تخصصی قرنیه را بگذرانند.


290.jpg - 59.10 kb


291.jpg - 66.21 kb


293.jpg - 68.18 kb

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 133375
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم