• 1400/05/18
  • - تعداد بازدید: 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

57 هزار تست رپید کرونا در طی 5 ماه گذشته مورد استفاده قرار گرفته است

77.jpg - 14.69 kbرییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا طرح شهید قاسم سلیمانی همچنان ادامه دارد و در طی 5 ماه ابتدایی سال 57 هزار تست رپید کرونا برای تشخیص بیماری خانواده بیماران مبتلا به کووید-19 انجام شده است .


دکتر محسن ذاکریان، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی و بدحال کرونایی در پیک پنجم کرونا ، ضرورت حضور تیم های بسیج برای خدمت رسانی به بیماران و خانواده های آن ها به طور مجدد احساس می شد، گفت: مراکز بهداشت آمار و اطلاعات بیماران کرونایی را در اختیار پایگاه های بسیج قرار می دهد تا ضمن کمک و همیاری به بیماران، از خانواده های آنها تست رپید گرفته شود.


وی بیان کرد: در این طرح از  6 نفر از بستگان و اطرافیان بیمار تست رپید گرفته می شود که این کار توسط بسیجیان آموزش دیده در منزل یا محل کار فرد بیمار انجام می شود.


دکتر ذاکریان ابراز کرد: تشخیص سریع و درمان به موقع بیماران در بهبود حال آنها موثر است از همین رو تست رپید می تواند در حفظ سلامت جان مردم و قطع زنجیره انتقال موثر باشد.


رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل کمبود کیت تست رپید در اجرای این طرح وقفه کوتاهی رخ داد اما خوشبختانه بیش از یک ماه است که روند کار سرعت بیشتری یافته است.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 130140
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم