• 1400/06/07
  • - تعداد بازدید: 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

40 درصد تماس های مردمی با سامانه 191 در خصوص علایم بیماری کرونا است

22.jpg - 7.06 kbمسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 5200 تماس تلفنی در سامانه 191 پاسخ داده می شود که 40 درصد آن پیرامون بیماری کرونا، علایم و فرایند ارجاع است.


دکتر زهرا اباصلتی، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه 40 درصد تماس ها نیز در خصوص واکسیناسیون است، خاطر نشان کرد: مراکز تزریق واکسن بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عموم مردم معرفی شده است.


وی ادامه داد: 10 درصد تماس ها نیز در خصوص مادران باردار دارای علایم است که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی سطح دو و سطح یک ارجاع داده می شوند وتا بهبودی کامل، مراقبین سلامت پیگیر احول آنها هستند.


دکتر اباصلتی گفت: 10 درصد تماس های مردمی نیز در خصوص مشکلات معیشتی است که در پی انتشار بیماری کرونا و تعطیلی برخی مشاغل ایجاد شده است که این افراد به خیرین معرفی می شوند تا از کمک های معیشتی بهره مند شوند .


وی با اشاره به اینکه پزشکان مراکز بهداشت نیز مانند کارشناسان پاسخگوی سوالات مردمی هستند، گفت: پزشکان آنکالی نیز در این سامانه خدمت رسانی می کنند که زمانی که کارشناسان پاسخ سوال مخاطب را نمی دانند ، سوال از پزشکان پرسیده می شود ودر تماس بعدی به مخاطب اطلاع داده می شود.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 130300
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم