151 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند
رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته، 151 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند.
دکتر محمد پهلوان کاشی درگفتگو با وب دا با بیان اینکه سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعداد بیماران جدید در مراکز درمانی 131 نفر است خاطر نشان کرد: در حال حاضر 476 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 353 نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.
وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را 117 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز درمانی استان در بخش های مراقبت ویژه قرار دارند و بیشتر افرادی که در این بخش ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته اند.
رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، 802 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.
دکتر پهلوان از عموم گروه های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.