• 1400/04/30
  • - تعداد بازدید: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نتیجه تست کرونا ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می شود

77.jpg - 14.69 kbمدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهار کرد: در حال حاضر نتیجه آزمایش کرونا افزون بر ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز منتخب دانشگاه مثبت می شود و این میزان از ابتدای آغاز  موج پنجم کرونا و شیوع دلتای هندی در حال افزایش است.


دکتر محمدحسن درخشان در گفتگو با وب دا اظهار داشت: هم اکنون ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سرپایی و برای افراد با علائم مشکوک به کرونا دایر است.


وی ادامه داد: متأسفانه سطح سنی مبتلایان به ویروس کرونا در موج‌های چهارم و پنجم کاهش یافته و در ۲ موج اخیر به‌خصوص در موج پنجم، افزایش چند برابری درگیری‌ها و شدت سرایت‌ها را به‌خصوص در موارد خانوادگی داشته ایم، زیرا قالب درگیری و سرایت ویروس دلتا به‌صورت خانوادگی بوده است.


مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در موج پنجم کرونا تمامی سنین به‌ویژه کودکان و نوجوانان درگیر می شوند، ضمن اینکه افزایش میزان ابتلای جوانان، میانسالان و کهنسالان به کووید ۱۹ را هم شاهد بوده ایم.


دکتر درخشان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک،  فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتمالات و دورهمی ها اکنون بیش از هر زمانی ضروری است.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 130005
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم