• 1400/01/31
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مراقبین سلامت حوزه بهداشت اولین سطح تماس با بیماران کرونایی هستند

56.jpg - 7.82 kbقائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اهمیت خدمات مدافعان سلامت حوزه بهداشت در کنترل و مقابله با کرونا در جامعه گفت: پرسنل حوزه بهداشت به عنوان اولین سطح تماس و غربالگری بیماران کرونایی نقش ارزنده ای در جلوگیری از مراجعات متعدد و غیر ضروری به مراکز درمانی و بیمارستانها، همچنین ارجاع اصولی بیماران ایفا می کنند.  


دکتر سید کاظم فرهمند در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: خدمات مدافعان سلامت حوزه بهداشت در موضوع کرونا، مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانها را به یک دهم کاهش داده است.


وی شرایط کرونا را در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مانند سایر مناطق کشور بحرانی خواند و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه علایم شبیه سرماخوردگی و یا علائم گوارشی جهت بررسی و غربالگری کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه مراجعه نمایند و از خود درمانی پرهیز کنند.


دکتر فرهمند مراجعه به موقع و زود هنگام موارد مشکوک را بسیار مهم برشمرد و گفت: دیر مراجعه نمودن بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی ، ممکن است عوارض بسیار سخت و جبران ناپذیری را بدنبال  داشته باشد.


 قائم مقام معاون بهداشت بر اهمیت اجرای پروتکلهای بهداشتی توسط تمام افراد جامعه تاکید نمود و اظهار داشت: شهروندان تا جایی که امکان دارد می بایست در خانه بمانند و از تردد غیر ضروری در خارج ازمنزل خودداری نموده، زدن ماسک و شستشوی مرتب دست ها را مهم شمارند و از جان خود که امانتی از جانب پروردگار است حفاظت نمایند.


خبرنگار: مریم مومن نژاد 

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 129383
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم