• 1401/05/31
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عمل درمان توده‌های تومورال کبد ، با استفاده از امواج مایکروویو با موفقیت در بیمارستان قائم(عج) انجام شد

نخستین عمل درمان توده‌های تومورال کبد ، با استفاده از امواج مایکروویو  در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.


دکتر سیروس نکوئی متخصص رادیولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو  با وب دا اظهار کرد:روش درمان توده کبد با استفاده از امواج مایکروویو ، برای نخستین بار در بخش تصویر برداری بیمارستان قائم (عج) بر روی بیمار ۶۵ ساله که دارای تومور هپاتومای کبد بود ، با حمایت همه جانبه دکتر سیلانیان طوسی، رئیس بخش تصویربرداری و همکاری دکتر امین زاده ، متخصص رادیولوژی انجام شد .


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در روش امواج مایکروویو که جزء امواج بی خطر هستند ، بدون نیاز به بیهوشی عمومی و برش جراحی، یک سوزن باریک و تحت هدایت ابزار تصویربرداری وارد توده های کبد یا سایر بافت های نرم می گردد و با تولید گرمای کنترل شده باعث تخریب و از بین رفتن سلول های سرطانی می شود .


وی افزود: روش درمانی امواج مایکروویو موثرتر و پیشرفته تر از روش های درمانی پیشین با استفاده از امواج رادیویی RFA می باشد، همچنین با این روش درمانی می توان تومورهای کبد با سایز cm۴_۵ را نیز درمان کرد .


متخصص رادیولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که تجهیزات این روش درمانی در بیمارستان قائم (عج) راه اندازی شده اظهار امیدواری کرد: در بخش های رادیولوژی سایر مراکز درمانی دانشگاه نیز با همگام بودن با تجهیزات به روز دنیا، گامهای موثر و درخشانی جهت ارائه بهتر خدمات و درمان مناسب زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی برداشته شود.


0657.jpg - 113.98 kb


0656.jpg - 107.46 kb


0658.jpg - 87.66 kb


خبرنگار: ملاشاهی 

  • گروه خبری : اخبار ویژه
  • کد خبری : 143579
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم