• 1400/11/04
  • - تعداد بازدید: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راه اندازی مجدد دستگاه LC/MS-MS در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی مجدد دستگاه LC/MS-MS در آزمایشگاه جامع تحقیقات این دانشگاه خبر داد.


دکتر مجید غیور مبرهن در گفتگو با وب دا اظهار کرد: با راه اندازی مجدد دستگاه آنالیتیکال طیف سنج جرمی کروماتوگرافی مایع ، امکان دریافت و آنالیز کمی و کیفی نمونه های ارسالی( ترکیبات آلی، باقی مانده سموم، ترکیبات دارویی، نمونه های بالینی و ...) در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراهم شد.


وی با بیان اینکه  دستگاه LC-MS به طور قابل توجهی برای تجزیه و تحلیل مولکول های بزرگ و غیر فرار مانند پروتئین ها و پپتید های پیچیده کاربرد دارد تصریح کرد: این دستگاه در مواردی همچون تعیین وزن مولکولی،داروسازی،بیوشیمی،کاربرد های بالینی،علوم تغذیه،مواد صنعتی،محیط زیست،آلاینده ها،آفت کش ها،سم شناسی،پتروشیمی و مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فضايي  به مساحت ۵۰۰ مترمربع در پژوهشکده بوعلي دارای دستگاههای بسیار پیشرفته آزمایشگاهی و پژوهشی بوده و آماده ارائه خدمات و افزايش بهره وري در زمينة تأمين نيازها، خدمات پژوهشي و دستگاهي در سطح تخصصي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد و ساير دانشگاهها و دانشکده هاي علوم پزشکي همجوار مي باشد.


محققان و پژوهشگران برای بهره مندی از این دستگاه می توانند با  شماره 05137112614 داخلی 4614 (خانم دکتر بابایی) تماس حاصل نمایند.


231.jpg - 62.42 kb

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 131439
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم