دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وزیر صحت و تندرستی افغانستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وزیر صحت و تندرستی افغانستان و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش وب دا، این دیدار به منظور عملی سازی توافقات صورت گرفته در اجلاس سازمان همکاری های گروه 5 ، میان دکتر محمد علی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قلندر عباد وزیر صحت و تندرستی کشور افغانستان برگزار شد.
توسعه پذیرش بیماران از افغانستان،پذیرش دانشجو و تقویت علمی و عملی پزشکان افغانستانی از جمله موضوعاتی است که دو طرف در خصوص آن بحث و تبادل نظر نمودند.
در این راستا، قرار است هیات افغانستانی از مراکز درمانی، آموزشی و علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید و در جریان امکانات و توانمندی های این دانشگاه قرار بگیرند.
اجلاس گروه۵ ،متشکل از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و همچنین سازمان جهانی بهداشت است که در جهت کار نظام مند و مشارکت همگانی کشورهای منطقه در سلامت تشکیل شده است.آنچه این کشورها را به هم پیوند می دهد تاریخ، هویت و پشتوانه فرهنگی و تمدنی مشترک است.
