• 1401/02/03
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیماران  مبتلا به فشار خون اولیه در شرایط کنترل شده بیماری، منعی برای روزه داری ندارند

000010.jpg - 7.75 kbاستاد گروه نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماران مبتلا به فشار خون اولیه که علت آن از بیماری دیگری مانند بیماریهای کلیوی نیست و بیماری آنها کنترل شده است می توانند با مصرف به موقع داروها اقدام به روزه داری کنند.


دکتر فاطمه ناظمیان، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه بسیاری از مواقع علت افزایش فشار خون ، ایجاد مشکل در یکی از اعضای بدن مانند کلیه است که در این صورت روزه داری باید با مشورت پزشک معالج انجام شود، گفت: اما در بیماران فشار خون بالا که علت بیماری روش زندگی و یا وراثت است با مصرف به موقع داروها، رضایت بخش بودن نتایج آزمایشات و تنظیم فشار در طول ساعات روزه داری منعی برای روزه داری ندارند.


وی تاکید کرد: طبیعی بودن آزمایشات بیماران فشار خون بالا و بررسی توسط پزشک مجوز روزه داری برای بیماران است .


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: مصرف مایعات ، پرهیز از غذاهای شور مزه و کنسروی و استفاده از غذاهای تازه در ایام ماه مبارک رمضان در کنترل فشار خون بیماران موثر است و می تواند آنها را در انجام این فریضه الهی یاری رساند.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 132154
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم