• 1400/11/17
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افزایش 2 برابری میزان بستری کووید 19 در بیمارستان شریعتی

26.jpg - 12.94 kbرئیس بیمارستان تخصصی شریعتی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش 2 برابری میزان بستری کووید 19 در این مرکز نسبت به روزهای گذشته خبر داد و گفت: این امر، نشان از چرخش سریع بیماری کرونا در سطح جامعه دارد.


دکتر محمدرضا حسینعلی زاده ، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در حال حاضر 35 بیمارمبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند، خاطر نشان کرد: بیماران سرپایی مراجعه کننده به اورژانس و کلینیک تنفسی نیز افزایش قابل توجهی پیدا کردند.


وی با بیان اینکه بخش جراحی قلب بسته شده و در اختیار بیماران کووید قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر 8 تخت مراقبت های ویژه برای بیماران کووید پیش بینی شده است که 7 تخت آن اشغال شده است.


دکتر حسینعلی زاده با اشاره به اینکه کلینیک تنفسی بیمارستان در دو شیفت  صبح و عصر در خدمت بیماران تنفسی و کووید قرار دارد، عنوان کرد: تانک اکسیژن بیمارستان نصب شده و آماده بهره برداری است اما در حال حاضر نسبت به تعداد بیماران بستری نیازی به فعالسازی آن وجود ندارد .


رییس بیمارستان شریعتی مشهد افزود: با افزایش میزان بیماران سرپایی، بیمارانی که نیاز به خدمات بستری پیدا می کنند نیز افزایش می یابد بنابراین تصور اینکه بیماری در شکل عادی خود بروز می کند و موارد بستری و فوتی افزایش نخواهند یافت کاملا تصور نادرستی است که بین مردم رایج شده است و به همان نسبت که بیماران سرپایی افزایش می یابند احتمال ابتلا و چرخش بیماری به سمت مادران باردار، سالمندان و بیماران خاص و .... نیز افزایش می یابد که این افراد نیاز به خدمات بستری می یابند و احتمال وخامت حال در بین آنها بسیار زیاد است.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 131539
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم