• 1400/11/19
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

 حدود یک میلیون نفر از افراد بالای 18 سال دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

109.jpg - 5.62 kbمدیر  پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون 944 هزار و 975 نفر  از افراد بالای 18 سال و معادل 26.18 درصد این گروه سنی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


دکتر سعید فردین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: از زمان انجام واکسیناسیون افراد بالای 12 سال تاکنون 3 میلیون و 883 هزار و 145 نفر و معادل 95.19 درصد دُز اول و 3 میلیون و 380 هزار و 990 نفر و معادل 82.79 درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند، ضمن اینکه میزان واکسن تزریق شده در نوبت سوم به گروه سنی بالای 18 سال هم 944 هزار و 975 دُز و معادل 26.18 درصد گروه هدف بوده است.


وی تصریح کرد: تعداد جمعیت مشمول بالای 12 سال برای دریافت دُزهای اول و دوم 4 میلیون و 81 هزار و 466 نفر بوده و تعداد جمعیت مشمول بالای 18 سال برای دریافت دُز سوم هم 3 میلیون و 609 هزار و 334 نفر بوده است.


مدیر  پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال، بیان کرد: تاکنون 15 هزار و 145 نفر از افراد 9 تا 12 سال و معادل 5.39 درصد این گروه سنی دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و از این افراد می‌خواهیم که 28 روز بعد از دریافت این دُز جهت دریافت دُز دوم واکسنشان به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.


دکتر فردین‌فر خاطرنشان کرد: به افراد گروه سنی 9 تا 12 سال واکسن‌ سینوفارم یا پاستوکووک تزریق می‌شود و از کسانی که هنوز به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نکرده‌اند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت دُز اول خود به مراکز مراجعه نمایند.


مدیر  پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی که با اوج‌گیری ویروس اومیکرون و موج ششم بحران کرونا مواجه هستیم می‌طلبد که شاهد حضور پررنگ‌تر مردم در مراکز واکسیناسیون کرونا برای دریافت دُزهای 3 گانه به‌ویژه دُز سوم باشیم.


 

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 131558
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم