• 1400/02/27
  • - تعداد بازدید: 3
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پرهیز از پر خوری بعد از ماه رمضان سلامت بدن را تضمین می کند

14.jpg - 18.73 kbاستاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برخی از افراد پس از ماه مبارک رمضان اقدام به پرخوری می کنند و در خوردن و آشامیدن افراط می کنند که این موضوع می تواند خطراتی را برای فرد به همراه اورد.


دکتر محمدصفریان ، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه بعد از ماه رمضان نظم خواب و خوراک به وضعیت قبلی باز می گردد ، از همین رو باید مثل ایام دیگر سال اصول تغذیه سالم رعایت شود، خاطر نشان کرد: افرادی که عادت داشتند در بازه زمانی غروب تا سحر وعده های افطار، شام و سحری میل کنند باید مصرف غذا را به صورت متعادل بین سه وعده تقسیم کنند.


وی بیان کرد: احساس گرسنگی و تشنگی که در طول ایام ماه مبارک رمضان تجربه شده است می تواند تمرینی برای دوری از پر خوری باشد.


دکتر صفریان با بیان اینکه از مصرف غذاهای چرب و شور باید پرهیز شود و به صورت تدریجی فعالیت بدنی باید افزایش یابد، گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل جلوگیری از تشنگی و عطش در طی روز فعالیت جسمی کاهش نسبی پیدا کرده که این میزان فعالیت و همچنین رعایت موارد تغذیه ای باید به صورت تدریجی به شکل عادی خود برگردد.


رئیس دانشکده بهداشت مشهد با اشاره به اینکه بهره مندی از غذاهای سالم و پرهیز از فست فود ها در حفظ سلامتی بدن نقش تعیین کننده ای دارد، بیان کرد: پرخوری بعد از ماه رمضان زمینه افزایش وزن بدن را فراهم می کند که با خطراتی برای فرد همراه است از همین رو رعایت تعادل و تنوع غذایی و افزایش فعالیت جسمانی باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 129556
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم