واکسیناسیون گروه های هدف بر اساس برنامه ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود
برنامه ایمنسازی کادر بهداشتی و درمانی و گروه های هدف در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس برنامه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.
بر اساس اعلام مسئولان حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا کنون واکسیناسیون 7 هزار و 684 نفر از گروه های هدف انجام شده است و همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) نخستین گروه از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی در حوزه بالین و همچنین جمعی از اعضای هیات علمی و پرسنل این دانشکده نیز زیر پوشش قرار گرفتند.
دکتر محمد پهلوان، عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی در حاشیه این برنامه در گفتگو با وب دا اظهار کرد: در نخستین روزهای سال 1400 جهت تزریق واکسن کرونا به بیمارستان تخصصی کودکان اکبر آمدیم و خوشبختانه این کار باموفقیت انجام شد و هیچگونه عارضه ای نداشت.
وی افزود: از حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گروه دندانپزشکی تشکر میکنیم و امیدواریم که بهزودی شاهد تزریق واکسن کرونا به تمامی گروههای هدف باشیم.
عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی با بیان اینکه بحران کرونا بار دیگر توانایی نخبگان داخلی را در شرایط سخت تحریمی بهخوبی نشان داد، خاطرنشان کرد: ما متقاضی دریافت واکسن 100 درصد ایرانی بودیم، اما بهجهت آنکه هنوز وارد چرخه تزریق نشده، نتوانستیم از محصول داخلی استفاده کنیم،امیدواریم واکسنهای داخلی هم بهزودی وارد چرخه تزریق شود و یک افتخار دیگر برای جامعه پزشکی ایران به ثبت برسد.
دکتر پهلوان بیان کرد: کرونا سختیهای زیادی برای آحاد مختلف جامعه بهخصوص کادر بهداشت و درمان داشت و از مردم میخواهیم که همانند گذشته به همکاریهای شایسته خود ادامه دهند و این نکته بسیار مهم، قابل ذکر است که تزریق واکسن به معنای ایمنی 100 درصد نبوده و نیست و هرگز نباید رعایت دستورالعمل های بهداشتی فراموش شود.
زینب محمدی، سوپر وایزر دانشکده دندانپزشکی مشهد نیز به وب دا گفت: بر اساس لیست ارسالی از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از افراد واجد شرایط برای دریافت واکسن انتخاب شدم و با حضور در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر این واکسن را دریافت کردم و خوشبختانه هیچگونه مشکلی پس از تزریق نداشتم.
وی با اشاره به اینکه از مردم میخواهیم تا زمان اتمام برنامه واکسیناسیون، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تصریح کرد: در زمان استفاده از وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس و مترو) توجه به اصل بسیار مهم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بهخوبی دیده نمیشود که این امر برای خادمان حوزه سلامت نگرانکننده است .
سوپر وایزر دانشکده دندانپزشکی مشهد ادامه داد: هنوز بسیاری از افراد ناقل بیعلامت هستند و باید اقدامات پیشگیرانه تداوم یابد و با آمدن کرونای جهش یافته انگلیسی باید توجه به موضوع پیشگیری بیش از پیش باشد.
محمدی با ذکر این نکته که کادر بهداشت و درمان بیش از یک سال است که سفر نرفتند، اما حجم بالای سفرها رنگبندیهای 4 گانه کرونایی را در آستانه ماه مبارک رمضان بهکلی تغییر داد که بسیار نگرانکننده است، تأکید کرد: قبل از ایام نوروز توصیه مکرر بر عدم سفر و دیدوبازدید نوروزی شد که متأسفانه کمتر به آن توجه شد و با وجود اینکه بارها گفته شد تا سفر به تابستان و پس از تزریق واکسن کرونا موکول شود، اما کمتر به این مسئله توجه شد و از مردم میخواهیم تا زمانی که واکسن نزدهاند از رفتن به سفر و حضور در هرگونه دورهمی خودداری کنند.
سجاد محمدپور، رزیدنت دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: برای دریافت واکسن کرونا به بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مراجعه کردیم و خوشبختانه این کار بدون هیچگونه مشکلی و با مؤفقیت تمام انجام شد.
رزیدنت دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از کسانی که هنوز به آنان واکسن کرونا تزریق نشده است میخواهیم که تا زمان تزریق از حضور در هرگونه دورهمی بهشدت خودداری کنند، خاطرنشان کرد: همچنین از کسانی هم که این واکسن را دریافت کردند میخواهیم که همچنان خود را ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدانند، زیرا تزریق واکسن به معنای ایمنی 100 درصد نیست.
رومینا نجفی، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: به جهت آنکه در حوزه بالین فعال هستیم و ارتباط مستقیم با بیمار داریم نام مان جزو اولین نیروهای دریافت واکسن کرونا قرار گرفت و جهت دریافت این واکسن به بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مراجعه کردیم.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه وزارت بهداشت، گروه دندانپزشکی جزو گروههای اولویتدار در بحث تزریق واکسن کرونا قرار گرفت، تزریق واکسن با مؤفقیت انجام شد و هیچگونه مشکلی در من و دیگر کسانی که این واکسن را دریافت کردند مشاهده نشد.
دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که تزریق واکسن کرونا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن فرد تزریق شونده میشود، اما ایمنی 100 درصدی ایجاد نمیکند، تأکید کرد: از کسانی که این واکسن را دریافت کردهاند میخواهیم همچون گذشته رعایت دستورالعملهای بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.