• 1401/05/15
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت‌ بر بیمارستان ها و مراکز درمانی در تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می‌شود/عزاداران حسینی قبل از حضور در مراسم‌ها نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند

000222.jpg - 8.49 kbجانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت‌ها بر نحوه خدمات رسانی به بیماران و رعایت دستور العمل های بهداشتی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها تشدید می‌شود.


دکتر ایوب توکلیان در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: متأسفانه روند افزایشی مراجعات، سرپایی و بستری‌ها ادامه دارد و بیشترین بیماران کرونایی بستری در بخش‌های داخلی، عفونی و ICU کرونا افرادی هستند که یا واکسن دریافت نکرده اند و یا اینکه واکسیناسیون ناقص داشته اند.


وی تصریح کرد: متأسفانه آمار بیماران بدحال کرونایی نیز با روند افزایشی همراه است و هم‌ اکنون 25 درصد این گروه از بیماران در بخش های مراقبت ویژه قرار دارند و به‌طور متوسط از هر 4 بیمار کرونایی یک نفر در ICU کرونا بستری است.


جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت‌ بر بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها تشدید می‌شود، خاطرنشان کرد: در این روزهای خاص که اوج حضور عزاداران حسینی در مشهد را شاهد هستیم،میزان رعایت پروتکل های بهداشتی  و نحوه خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها در لحظه رصد و ارزیابی می‌شود و با مجموعه‌هایی که موارد مدنظر را رعایت نکرده باشند طبق قانون برخورد می‌شود.


دکتر توکلیان با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 132849
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم