• 1401/02/15
  • - تعداد بازدید: 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ماما در صف اول  صیانت از سلامت خانواده قرار دارد

087.jpg - 8.63 kbمدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد ابراز کرد: ماما در صف اول صیانت از سلامت خانواده ، نسل آینده و فرزند آوری  همواره تلاش می کند.


ناهید جهانی شوراب در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای  انعکاس اهمیت و نقش ماما در  نظام سلامت و تقدیر و گرامیداشت تمامی عزیزان و زحمتکشان این عرصه است، گفت: ماماها در صف مقدم صیانت از سلامت خانواده ، نسل آینده و فرزند آوری  همواره تلاش می کنند و در بحران کرونا همدوش با سایر کارکنان پزشکی و بهداشتی از ارائه خدمات ارزنده خود به زنان و مادران و نظام سلامت جامعه دریغ نکرده اند وسرافرازانه تا پای جان و شهادت مقاومت کرده اند.


وی ادامه داد: نقش سازنده و بی بدیل جامعه مامایی در ابعاد گسترده آموزش، مشاوره و مراقبت از مادران و ترویج زایمان طبیعی و ایمن بر کسی پوشیده نیست.


دکتر جهانی شوراب با بیان اینکه ماماهای تلاش گر، همواره صبورانه چه قبل از زایمان با پایش سلامت مادر و فرزند و چه درلحظات سخت مادرشدن و بعد از آن همواره حامی همراه مادران آینده هستند و با ارائه مشاوره و حمایت های بی دریغ خود این لحظات را خوشایند و قابل تحمل می سازند، عنوان کرد:یک ماما برای دستیابی به این هنر و دانش در کسوت دانشجوی  مامایی در طول سالیان نسبتا طولانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بهداشت باروری آموزش می بیند.


 وی بیان کرد: درطول این مدت در جایگاه های بالینی بیمارستانی و بهداشتی تحت سرپرستی اساتید مامایی به این مهارتها دست می یابد و پس از دانش آموختگی، ارزانترین و در دسترس ترین خدمات را در زمینه مراقبت از زنان و مادران جامعه ارائه می نماید.


مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد عنوان کرد: همچنین در عرصه پژوهشی  دانش آموختگان دوره های ارشد مامایی و دکتری بهداشت باروری در راستای ارتقای کیفی خدمات  به زنان، مادران و نظام سلامت تحقیقات متعددی را به منظور شناخت و رفع چالش های بهداشتی طراحی و اجرا می نمایند که امید است نتایج آن همواره در سیاستگذاری های بهداشتی به کار بسته شود.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 132228
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم