• 1400/11/14
  • - تعداد بازدید: 4
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

خطر ابتلا شدید به امیکرون در بین افرادی که واکسن نزده اند بیشتر است

51.jpg - 5.70 kbسرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهار کرد: خطر ابتلا شدید به امیکرون در بین افرادی که واکسن نزده اند و یا به بیماریهای زمینه ای مبتلا هستند، بالا است.


دکتر محمد علی کیانی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه اومیکرون سرماخوردگی نیست و مردم نباید سرایت پذیری بالای این ویروس را ساده بگیرند خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از خطرات مرگ و میر امیکرون واکسیناسیون کامل مهم ترین اصل است و در واکسیناسیون هر فرد باید سه دز واکسن خود را زده باشد.


وی گفت: در حال حاضر  شاخص تزریق دز سوم واکسن کرونا در خراسان رضوی و کشور پایین است و باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه میزان سرایت اومیکرون بالاست و قابل قیاس با موج های قبلی نیست، افزود: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از دورهمی ها، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به طور جدی مورد تاکید است.


وی بیان کرد: مطالعات نشان داده است که اگر 85 درصد افراد جامعه ماسک بزنند ، می تواند 35 درصد کاهش موارد ابتلا در جامعه را کاهش دهد.

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 131520
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم