• 1400/11/02
  • - تعداد بازدید: 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جوان مرگ مغزی به 5 بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید

41.jpg - 11.11 kbاهدای اعضای جوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب، نجات و ادامه زندگی 5 بیمار نیازمند به عضو شد.


مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: در یکهزار و یکصد و چهل و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزي محمدگوهری 22 ساله كه  از بیمارستان فارابی  به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد ، پس از انجام مراحل تأييد مرگ مغزي و رضايت خانواده وی در بيمارستان منتصریه تحت عمل جراحي اهدای عضو قرار گرفت .


دکتر خالقی خاطر نشان کرد:کبد زنده یاد محمدگوهری  به آقای 33 ساکن قوچان  به صورت رایگان اهدا و در بیمارستان منتصریه پیوند شد.


وی افزود: پانکراس  مرحوم محمدگوهری در بیمارستان منتصریه به آقای 42 ساله ساکن مشهد پیوند شد .


مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه های زنده یاد محمدگوهری  برسی جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ارسال شد تا به بیماران نیازمند لیست انتظار پیوند قرنیه پیوند شود .


دکتر خالقی تصریح کرد: قسمتی از  پوست مرحوم محمدگوهری جهت پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال شد.


 

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 131420
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم